Ceramizer Uszlachetniacz do paliwa (CP)
Opis
Ceramizer CP
Uszlachetniacz, dodatek do paliwa. Do benzyny i diesla (ON).
Opakowanie zawiera:
Jeden dozownik łatwo rozpuszczalnego w oleju preparatu o masie netto 3,1 g.
Opis produktu
Korzyści z zastosowania preparatu:
- Zapewnia prawidłową i równomierną pracę silnika.
- Utrzymuje silnik w czystości (usuwa nagar z komór spalana, grzybków zaworów).
- Ułatwia rozruch zimnego silnika, szczególnie w niskich temperaturach.
- Zmniejsza emisję substancji szkodliwych CO w spalinach - nawet o 50%.
- Powoduje wzrost mocy silnika o 1 - 3 %.
- Zapobiega powstawaniu osadów i nagarów w komorze spalania (także na grzybkach zaworów i końcówkach rozpylaczy).
- Wspomaga odblokowanie wtryskiwaczy i pierścieni tłokowych.
- Zmniejsza skutki stosowania paliw gorszej jakości.
- Sprzyja dokładniejszemu (katalitycznemu) spalaniu paliwa.
- Zapewnia prawidłową i równomierną pracę silnika.
- Chroni środowisko naturalne.
- Nie jest szkodliwy dla działania i trwałości katalizatorów.
- Nadaje się do wszystkich rodzajów benzyn i oleju napędowego.
- Preparat można stosować do dowolnych urządzeń (również przemysłowych) po wcześniejszej konsultacji z producentem Ceramizerów®.
Instrukcja
Zalecenia:
- Stosować, co 10 tys. km.
- Uszlachetniacz do paliw zaleca się stosować razem z Ceramizerami® do silnika, skrzyni biegów, tylnego mostu, układu wspomagania kierownicy.
- Dozowniki/ strzykawki, które posiadają nieduży wyciek spod tłoczka są uważane także za prawidłowo napełnione.
Ilość preparatu (liczbę dozowników), potrzebną do ceramizacji powierzchni par tarcia, określa tabela:
Ilość oleju w skrzyni lub przekładni w litrach:
1-2 l - 1 dozownik
2-5 l - 2 dozowniki
5-8 l - 3 dozowniki
8-11 l - 4 dozowniki
Zalecenia:
- Stosować bezpośrednio przy wymianie oleju, aby jak najdłużej (do kolejnej wymiany oleju) kontynuować jazdę z preparatem.
- Można stosować na każdym etapie eksploatacji z każdym rodzajem oleju.
- W trakcie tworzenia warstwy ceramiczno-metalowej (1500 km) nie wymieniać oleju.
- Można stosować razem z Ceramizerami® do silnika, przekładni, uszlachetniaczem paliwa.
- Charakterystycznym objawem początku regeneracji jest zmniejszenie szumu mechanizmu już po kilkudziesięciu kilometrach przebiegu. W przypadku znacznego zużycia mechanizmów a w szczególności wtedy, gdy podczas regeneracji po przejechaniu 100 -200 km zauważamy nieznaczną poprawę pracy mechanizmów zaleca się podwojenie dozy Ceramizera®. W przypadku, gdy po przejechaniu 100 – 200 km nie daje się zauważyć żadna poprawa pracy mechanizmu może to świadczyć, o dokonaniu błędnej oceny stanu zużycia mechanizmu lub mechanicznym uszkodzeniu urządzenia.
- Stosować przede wszystkim profilaktycznie, dla zabezpieczenia mechanizmów przed skutkami tarcia, przedłużając znacząco ich żywotność i czas bezawaryjnej pracy.
- Dozowniki/ strzykawki, które posiadają nieduży wyciek spod tłoczka są uważane także za prawidłowo napełnione.
Instrukcja:
- Rozgrzać silnik do normalnej temperatury pracy tj. 90 oC przejeżdżając kilka kilometrów lub pozostawiając pojazd na 10-15 min z włączonym silnikiem..
- Wyłączyć silnik.
- Ogrzać w np. w ręku tubostrzykawkę do temperatury min. 15 oC. Wstrząsnąć tubostrzykawkę.
- Ustawić koła pojazdu do jazdy na wprost.
- Odkręcić korek wlewu zbiornika oleju w układzie wspomagania kierownicy i opróżnić 1/2 dozownika/-ów do otworu wlewu oleju (przestrzegając zachowania wymaganego poziomu oleju).
- Zakręcić korek wlewu oleju.
- Włączyć silnik i pozostawić na 5 min na biegu jałowym nie kręcąc kierownicą. Następnie przy włączonym silniku w ciągu kolejnych 5 min kręcić kierownicą do oporu w prawo i w lewo. Tę czynność należy wykonać na postoju lub przy niewielkiej prędkości jazdy.
- Wyłączyć silnik.
- Czynności 4, 5, 6, 7 powtórzyć do momentu opróżnienia tubostrzykawki.
- Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa do 1500 km przebiegu, w normalnych warunkach eksploatacji. W tym czasie nie wymieniać oleju.
Uwagi:
- W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem przed stosowaniem Ceramizera®. Inaczej skuteczność obróbki Ceramizerem® będzie zmniejszona a czas ceramizacji wydłuży się.
- W przypadku uszkodzeń mechanicznych przekładni (np. wyłamany ząb, głębokie rysy, znaczne zużycie itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę Ceramizerem®. Ceramizer® nie regeneruje miejsc gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal.
Bezpieczeństwo:
- Produkt jest bezpieczny zgodnie z aktualnymi normami UE.
- Przechowywać w temperaturze poniżej +40 oC.
- Nie zapycha filtrów oleju ani kanałów olejowych.
- Nie zawiera teflonu ani molibdenu.
- Chronić przed dziećmi.
Skuteczność:
Wytworzone warstwy ceramiczno-metalowe pozostają trwałe na około 100 000 km przebiegu lub 1800 mth. Po tym czasie zaleca się ponownie zastosować Ceramizer® do układu wspomagania kierownicy.